School

Idag hade vi första rikitga lektionen utöver tyska! Den verkar var mycket rolig och intressant. Kursen heter "Comparing social welfare in Germany and Sweden" och gubben som var lärare var helt underbar. En riktig Sverigeentusiast som var så himla engagerad! De tyska studenterna var också jättetrevliga allihopa. Det kommer nog bli en trevlig kurs tror jag. Läraren ville att vi skulle dels besöka staden Speyer och slottet i Mannheim men eftersom vi gjorde det på välkomstdagarna så sa han att vi istället kanske kunde besöka en vinodling och gå guidad tur.

 


Kommentarer
Postat av: Idali

Va kul med bra lärare! Läser ni i stort sett samma kurser som ni skulle ha gjort hemma? Eller är det massa annat?



Saknar dig fortfarande massor, särskilt på tjejmiddagarna, det känns tomt! Marlon sa idag också att han saknar tant Jenny. :)



ps. Diggar flaggan i köttbullarna, precis som det ska va, haha



PS,

2012-03-14 @ 20:55:08
Postat av: Jenny

Vi läser inte direkt samma. Vi har en kurs i socialt arbete inom äldrevård som är väldigt lik den som går på termin 4 hemma. Resten är annat typ men det verkar vara många roliga saker. Art therapy and creativity tex :)



Hur mår du? Hälsa alla

2012-03-16 @ 18:00:36
Postat av: Idali

Art therapy and creativity låter ju jätteintressant! va kul :)

Jag skrev juridiktentan igår, satt i 4 timmar och 40 min. Tror det gick rätt bra, trots allt,så om jag inte får godkänt så kommer jag fan bli besviken. Sån huvudvärk efteråt, men det botade vi med en rejäl after-tenta-utgång direkt efter :)



Ni verkar ha det hur najs som helst, med värme, solsken och billig mat. Kul att läsa bloggen!



Ha det bäst!!!! Pusss

2012-03-17 @ 14:30:42
Postat av: Jenny

Nice!! Du lär klara den, du fick ju bra betyg på förra liksom. Jag fick bättr på denna än på den första!!



Ja vi har det grymt här borta, stay tuned on the blog. Puss

2012-03-19 @ 17:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0